Friday, December 02, 2011

Selak kain ja yang depa tau...

Salam semua...

Tang ni memang Pak Long setuju betoi ngan Mahathir, pemimpin Umno la ni harapkan ramai ja tapi tak banyak yang ada tokoh sebagai pemimpin. Mungkin dah terlalu mewah dengan rasuah kot, sampai gelap habih kepala hotak...

Sapa yang tertengok si Shahrizat sedang terkial-kial menyelak lengan baju nak tunjuk ketiak ni tentu paham apa maksud Pak Long. Kesian betoi tengok lagak si Shahrizat tu, terjerit-jerit melepaih geram di kandang sendiri tanpa buah butir... berdolak-dalik nak berelak, lagi banyak pulak yang terselak. Habih dah tak dak cara lain, sampai sanggup nak selak kain...

"Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" soalnya (Malaysiakini)

Memang tak dak arah betoi la si Shahrizat nih. Dakwaan dibuat kat keluarga hang, yang pi heret habih wanita Umno tu pasai apa... tu pun jangan, lambat siang nak pimpin wanita Umno... haha... Fakta lawan ngan fakta la woi, baru rakyat nampak sapa yang auta...

Jangan syok-syok nafi tanpa nyata ngan bukti. Hang tu kan ka menteri... tanggungjawab hang lebih pada rakyat, bukan takat bagi ahli parti hang syok sendiri macam orang gila histeria jaa... Huh... patut sangat la si KJ tak dapat jawatan kabinet... haha... Projek kantoi...

Wassalam...

10 comments:

  1. salam pak long.. umno ke pkr kita ni...kat tempat saya ni banyak umnolah

    ReplyDelete
  2. Salam Panglima,
    Pak Long dok cangkung ataih pagaq tapi sebelah kaki dah sua kot belah PR... haha...

    Tapi kalau tak kena dua-dua kita tibai... peduli apa kita...

    ReplyDelete
  3. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Salam Pak long Din.
    Bagi pendapat saya lah , tak kira parti atau orang mana sekali pun yang memegang atau teraju pemerintah di Malaysia 2 X 5 juga akan fikir macam mana nak lesap wang hak rakyat . Melainkan pemimpin yang sanggup melaksanakan HUKUM HUDUD dan Hukum qisas dan mentakbir negeri mengikut sunnah .Pemerintah sekarang ibarat kita rakyat jelata sendiri yang kalung mutiara kat leher babi je la nampak gaya nya.

    ReplyDelete
  4. Salam Pak long

    Saya terkilan sebab Kak Ijat tu bercakap atas nama Menteri...dalam PAU...menteri yg diamanahkan dengan harta rakyat, yg bertanggungjawab pada rakyat dan negara...kes NFC ni kes odit...jadi jawablah bagi perwakilan tahu bukan serang orang sana sini....

    Nak selak kain pun kat umah la, dlm bilik...

    ReplyDelete
  5. Salam tuan hj,
    Sekata kita tuan hj oii, sebab tu setakat ni Pak Long pun nampak hanya hudud saja penyelesaiannya...

    Toksah kata rakyat, ngan pemimpin sekali kita boleh disiplinkan... Hudud tu lebih pada mendisiplinkan dari menghukum... Hanya orang jahat yang suka mencuri saja takut ngan hudud nih...

    ReplyDelete
  6. Salam orgjitra,
    Hihi... lembu Pak Long pun tak gamak tengok kalau Shahrizat betoi-betoi selak kain... haha...

    ReplyDelete
  7. salam long,

    satu jak komen.... si ijat tu nampak sangat kekampungannya bila meroyan.. mcm makcik meroyan kat kampung bila org tuduh naknya curik lembu... makcik tu sure serang org yg buat cerita lagu tu..

    tp jika bandingkan... makcik kat kampung lagi berani sebab bersemuka dengan org yg tuduh... taukey lembu ni berani cakap dikeliling org sendiri... sbb dia tau ada tukang sampai kat kaca tv... ini tahap penakut jugak...

    ReplyDelete
  8. Salam Lang,
    Patut pun depa tak kisah, tak dan habih siasatan lagi Polis dah sahkan tak dak kes... hadoiihh...

    ReplyDelete
  9. Salam buat Pak Long,

    Betui Pak Long, apa kelas Shahrizat keriau lagu tu? Fakta lawan fakta. macma dia nak tolak dakwaan orang laki dia boleh dapat projek NFC tu sedangkan dia ada situ sebagai sorang menteri? Tak aci. Pinjaman mudah tak berjadual bayaq balik pulak tu? Geran?

    Setuju...ABU , Asal Bukan Umno... lantak la depa kalah. Depa kalah dengan orang Melayu kita juga jadi apa nak heran sangat. Nanti PR buatnya pening buat susah kat rakyat kita, tahu la nasib depa pulak. Kuasa undi atas kita.

    ReplyDelete
  10. Salam Hanz,
    Pemimpin takkan berani buat tak ketahuan punya kalau dah rakyat kebanyakan tau hak dan kosa depa...

    ReplyDelete

Nak komen kena la pandai-pandai...
Jangan komen macam hilang akai...
Tak kelapaq Pak Long ulang alik pi balai...
Kerana sorang dua yang hodoh perangai...

Related Posts with Thumbnails