Saturday, February 04, 2012

Gambaq paling lawak...

Tak lawak mai mananya dah Mak Long hang tengok muka dia konfiden semacam jaa... haha...

Salam...

Mak Long hang yang tak sekolah tinggi pun tau beza, warna merah ngan warna putih... haha...

Dulu dia bukan sekolah cina punn... tapi bila sebut ang pow ja, dia pun tau ertinya. Ang tu merah dan pow tu maknanya sampul... Sampul merah...

Pak Long pun bukannya ada pantang warna macam puak-puak bangsa Cina tuh... tapi kita ni bila dah dok lama berjiran pulak ngan Ah Seng dan si Lucy tu, apa orang kata... kena la jugak ambik tau sikit sebanyak cara hidup depa...

Tu yang Pak Long ngan Mak Long hang nak tergelak sangat tu, Berahim dah kantoi kali ni. Ni tahun naga la Berahim oii, bukan tahun katak... haha... Entah-entah si Berahim ni bebuat buta warna tak. Ataupun dia memang buta budaya Cina ni yang memang banyak sangat ngan pantang larang depa... haha...

Pa pun bagi Pak Long benda tu kecik sangat la. Jangan la pasai isu hampaih camni hangpa semua pakat hantam Berahim yang Perkasa tu sampai naik lembik... haha... Isu besaqnya yang Pak Long nampak ialah... tang mana yang si Berahim ni balaih duit sampai 10 ribu... Tak dengaq pun kata dia juai lembu atau juai katak pasai nak bagi ang pow kat cina... haha...

Pa pun, tok sah dok kira la sampul kaler apa... dah dia bagi duit tu, balaih ja laa. Jangan dok banyak songeh... hihi...

Wassalam...

12 comments:

  1. Salam pk long, tak baik tau pak long dok gelak kat dia.... kah, kah, kah...

    ReplyDelete
  2. Salam Pak Long...
    caya pun manyak helan... mana ini belahim dapat manyak luit... kah kah kah

    ReplyDelete
  3. awat tak banyaknya duit Beghaim ni pak long...
    pak long tak peghasan ka yg si-Beghaim baru2 ni duk pulun membela nfc..? 10 ribu tu baru duit muka ja kut...?

    ReplyDelete
  4. Salam Pak Long

    Eih..jangan la buat heran pulak Pak Longnya...Pak Berahi-m takdanya nak juai lembu untuk nak kumpui duit nak bagi angpau (ka duit sedekah untuk orang Cina mati ka?) untuk orang-2 tua Cina tu...Dia kan ka ketua perang, kepala samseng melayu yang boleh paw anak-anak buah dia. Dia main mintak saja sorang 100 ringgit, tak cukup tanah depa pulun kerja siang malam, ligan cari duit untuk ayahanda depa.

    ReplyDelete
  5. Dia malam-malam cari katak ma. Sekor katak jual kat kedai ikan 20sen lo. Himpon manyak-manyak boleh kasi angpow laya cina lo.

    ReplyDelete
  6. Ini tahun naga bukan tahun katak itu pasai sampul puteh.kakakaka...tak.

    ReplyDelete
  7. Salam Chelsea,
    Tak baik tau hang perli Pak Long... wakaka...

    ReplyDelete
  8. Salam Mat Indera,
    Heran kan, NGO dia ni meniaga keta mewah ka atau korek minyak... takkan boleh kaya camni kot kalau takat meniaga minyak urat jaa... haha...

    ReplyDelete
  9. Salam Anon 11:10,
    Berahim Ali tak tau malu,
    Perjuang bangsa cara melulu.
    Singgah kat Pak Long jangan memalu,
    Boh la NAMA jangan dok dimuka pintu.

    ReplyDelete
  10. Salam Hanz,
    Berahim Ali dah jadi ayahanda... kahkahkah... (gelak gulin gulin...)

    ReplyDelete
  11. Salam toil and tinker,
    Boleh jadi gak tuh, katak memang ada harga la nih... spesis yang nak pupuih... haha...

    ReplyDelete
  12. Salam toil and tinker,
    Kahkahka... tak...

    ReplyDelete

Nak komen kena la pandai-pandai...
Jangan komen macam hilang akai...
Tak kelapaq Pak Long ulang alik pi balai...
Kerana sorang dua yang hodoh perangai...

Related Posts with Thumbnails