Thursday, October 25, 2012

Perkembangan terkini Hassan Ali

18 juta komen
Salam semua...

Kira-kira dua minggu lepaih, datang la sorang ahli politik yang agak berumoq ke kelinik pakar 1Malaysia kerana telinganya di masuki bijik kacang hijau semasa dia bermain kerom secara solo di sebuah dewan.

Doktor: Selamat petang
Ahli politik: Selamat petang Doktor!
Doktor: Ada masalah apa?
Ahli politik: Telinga saya dimasuki bijik kacang hijau, Doktor
Doktor: Biar saya periksa telinga anda!

Setelah diperiksa...

Doktor: Ada dua cara untuk mengeluarkan bijik kacang tuh.
Ahli politik: Apa caranya doktor?
Doktor: Pembedahan kecik ja dan kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pulak percuma
Ahli politik: Mahal sangat tuh, saya ahli politik miskin Doktor
Doktor: Tapi yang percuma kena la banyak bersabaq
Ahli politik: Baik, saya sabaq dan camana caranya?
Doktor: Hang juruih ayaq dalam telinga hang 2 kali sari sampai jadi tauge, time tu hang tarik la keluaq


****************************

Owhh!! Patut la Hassan Ali terdiam...
Hassan Ali neh tak dengaq rupanya penghinaan terhadap Islam oleh apek MCA tuh pasai dok bersabaq lagi tunggu tauge tumbuh dari telinga dia...

Patut pun kita tak dengaq langsung tempik sorak dari Hassan Ali, menepis bengis serangan Soi Lek yang bertubi-tubi menghentam hudud tuh... Tak nampak langsung batang hidung pejuang akidah neh menangis sebak berhujah membela akidah ummah...

Ishhh!!! Sib baik la hang Soi Lek oiii...
Pak Long percaya, Soi Lek akan kenyang makan gigi sendiri la kalau Hassan Ali ada waktu neh... Mesti dia tak biaq punya Islam di hina sebegini rupa oleh cina yang tak paham Islam tu apa...

P/S: Bangang sungguh la kalau ada sesapa yang percaya... haha...

Wassalam...


Tuesday, October 23, 2012

Tersentuh jiwa tua Pak Long...

13 juta komen
Salam semua...

Gambaq ataih nih Pak Long jumpak kat dalam fesbuk. Cerita pasai tok guru Nik Aziz yang menziarahi tuan guru Abdul Hamid Haji Daud Alfathoni (Babo Mid) pondok Seligi, Pasir Puteh... Tu la semua tu ataih ketentuan Allah jugak, Nik Aziz tengah sihat sikit lalu luangkan masa pi ziarah tuan Babo Mid yang tengah sakit.

Memang besa la kan, yang sihat pi tengok orang sakit. Tak dak pelik tang mana-mana pun... Ziarah orang ni tak semestinya yang sakit zahir macam tuan Babo Mid ja. Yang dok sihat elok-elok tapi batinnya sakit pun kita kena dok ziarah gak, tunjuk jalan kat depa biaq terang. Baru la depa tak merapu macam si Soi Lek dok hina hudud tuh...

Tapi tu la kan, hati orang tua macam Pak Long ni tersentuh betoi ngan satu permintaan dari tuan Babo Mid ni ha...
Agar tok guru Nik Aziz sudi menjadi imam bagi solat jenazahnya...
Astaghfirullah..!!
Baguih sungguh la tuan Babo Mid ni ha, yang masih lagi berupaya berpesan-pesan dan ingat mengingati sesama kita walaupun dalam keadaan daif camtu. Dan-dan Pak Long teringat yang kita neh semua pun nak kena pi kot belah tu jugak... cuma masa dan ketika ja tak tau bila.

Ingat tau, mati bukan untuk ditakuti namun hakikatnya tu la kan... sekurang kurangnya tuan Babo Mid ni dah pun merancang saat-saat terakhir dia didunia. Moga dipermudahkan Allah untuk hamba-hambaNya...

Kita pulak camana?
Bila pulak time kita?
Sapa yang rajin nak mandikan kita?
Sapa yang sudi nak kapankan kita?
Sapa pulak yang bakal imamkan kita?
Camana pulak cara kita nak balik pi sana?
Dah bersedia dah ka kita?
Cukupkah kita mencintai Yang Empunya Cinta?
Bersediakah kita mengadap Yang Maha Pencipta?
Atau masih teraba-raba sapa diri kita?
Tak ketahuan hala pasai apa kita tercipta?

Addehhh...
Semoga yang terbaik dari Allah jua untuk sekelian dari hamba-hambaNya...

Cenderamata Pak Long kali ni:
Tobat mampu membersihkan hati kita yang kotoq... lalu, banyakkan bertobat. Tegoq-menegoqlah kita bila dah nampak salah, jangan membenci tanpa kata sepatah...

Wallahualam...


Saturday, October 20, 2012

Bedebah punya Anwar...

25 juta komen
Bedebah punya Anwar...
Tak sangka Pak Long, dia sanggup berkawan dengan Soros...
Sorang saudagar mata wang dunia yang kejam...

Bedebah punya Anwar...
Tak sangka Pak Long, dia sanggup bersekongkol dengan Soros...
Sorang rakyat Amerika berbangsa Yahudi...

Bedebah punya Anwar...
Tak sangka Pak Long, dia sanggup bersalaman dengan Soros...
Sorang yang sedia bergelumang ngan kesengsaraan umat Islam sejagat...

Tapi...
Bedebah punya Anwar...
Pandai sungguh dia main aci menyorok ngan Soros...
Pak Long cari dok tak jumpak jumpak...
Mana dia gambaq Anwar yang tersengeh mesra ngan Soros...
Yang Pak Long dok terjerembab...
Gambaq Piem Umno neh ja ngan si Soros jahanam tuh...

Habih tu camana nak bagi Mak Long hang percaya...??
Hadoiihh...

Wassalam...


Monday, October 01, 2012

DOA mustajab untuk Najib...

20 juta komen
Salam semua...

Pak Long harap sangat, Najib janganlah lemah semangat. Buat malu kat Mak Long hang ja... Hang tu pemimpin besaq dah la ni Najib ooii... semangat pun kena besaq. Tak ka pelik Piem takut nak masuk parlimen?

Hang bukan lebel JKK kampung yang boleh dok bagi alasan lembu terlepaih atau kalut jaga ayam itik. Hang tu Piem Malaysia... Kena kuat, baru negara dapat berkat, parti tambah semangat, rambut bini tambah lebat... hihi...

Tok sah dok peduli la kat Anwar yang suka sengeh tuh... TERJAH ja... Dia bukan la besaq sangat. Pak Long dah baca dah cara Anwar gempaq hang tuh... Hang mesti tak heran sangat, kalau betoi semangat hang hebat...
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim 'menjemput' Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk hadir di Parlimen pada Isnin depan bagi mendengar ucapan awal darinya berhubung ulasan belanjawan.
"Saya telah menjemput Najib. Kalau tak nak debat pun tak apa. Kerana saya dengar ucapan (bajet 2013) Najib, jadi saya minta dia datang dengar ucapan ulasan belanjawan saya pada hari Isnin, jam 11.30 pagi. Selaku menteri kewangan, saya harap dia terima pelawaan saya. 
"Kita tunggu sama ada dia berani datang atau tidak," kata Anwar dalam ucapan penutup pada Majlis Makan Malam Perdana Pakatan Rakyat di Stadium Melawati Shah Alam malam tadi. 
"Semasa saya jadi menteri kewangan, saya tak pernah tak hadir ulasan awal ketua pembangkang. Saya fikir oleh kerana ucapan dia kita dengar, maka wajar hormati sistem demokrasi. 
"Saya nak nasihat Najib untuk hadir dan saya akan bagi ruang untuk dia ulas dan sanggah sepenuhnya pada masa itu," kata Anwar lagi.- Malaysiakini
Ni ha, Mak Long bagi doa kat hang suruh hang amai hari-hari. Afdhalnya Najib oii, lepaih solat Subuh ngan lepaih Isyak sebelum nak tidoq...

 
Ertinya:
“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kesusahan dan kedukaan. Aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan kemalasan. Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan bakhil. Dan aku berlindung kepadaMu dari banyak hutang dan kezaliman manusia.”
Doa ni doa penguat semangat dan mintak Allah Taala jauhkan kita dari sifat pemalaih. Baguih tuk hang amaikan. Lagi satu, tidoq jangan lupa basuh kaki plak, takut berjalan dalam tidoq... hehe...

Wassalam...


Related Posts with Thumbnails