Sunday, January 06, 2013

Doa yang baik-baik kat bangsa Umno...

Salam semua...

Ikut kata Mak Long hang, setiap kata yang terbit keluaq dari mulut kita merupakan satu doa... Dan kesan dari apa yang kita doakan akan mai kat diri kita jugak samaada yang hat elok ataupun yang tak elok...

Sebab tu kita kena pikiaq ngan positif moga apa yang terbit dari mulut kita jugak positif, maka positif la doa kita... Kita kena buat benda-benda baik selalu moga apa yang terbit dari mulut kita jugak benda yang baik-baik belaka, maka baik la doa-doa kita... Setiap doa kalau dah dok uman hari-hari dari mulut kita, insyaallah... Allah s.w.t akan kabulkan.

Sebab tu mak pak kena pikiaq benda yang baik-baik pasai anak-anak moga Allah akan makbulkan anak-anak kita jadi orang baik. Mengkalu anak-anak jadi baik belaka, kita yang tua ni pun tak sakit kepala... haha...

Laki bini pun kena dok ingat positif kat pasangan depa memasing moga Allah s.w.t jugak akan makbulkan depa jadi pasangan kita yang terbaik. Mengkalu pasangan kita adalah yang terbaik, dok kerja pun tak sabaq nak balik... ngee...

Ingat dan luahkan perkara-perkara yang elok saja kat jiran tetangga kita moga Allah s.w.t akan bagi kelaku yang elok-elok jugak kat depa. Mengkalu dok pikiaq kot belah tak elok saja, kita yang dok sebelah pun tidoq tak lena... hehe...

Kena dok bersembang benda yang positif ngan rakan tolan kita, moga Allah s.w.t akan jadikan kawan-kawan kita umat terbaik... Hangpa tak bangga ka kawan sebelah kita tu umat terbaik... owwhh..!!

Pak Long bukan tak percaya kata-kata berbunga dari Mak Long hang tuh... Tak takut pun Pak Long nak bertoje ngan Mak Long hang cuma, malaih nak tidoq luaq jaa... haha... Masaalahnya, kalau dah Pak Long tak berkenan cara Umno perbodo orang kampong, takkan nak cerita benda elok-elok pasai depa? Dah memang tak nampak benda yang elok, nak cerita elok camana?

Cuma Pak Long mampu berdoa ja la, moga hidayah Allah s.w.t yang melimpah ruah ni akan sampai jugak kat Umno satu hari nanti. Tok sah la dok kencing kerap-kerap sangat orang kampung macam Pak Long ni ha... tak baik woi, berdosa... dok musnahkan harapan orang-orang kampung kat hangpa.

Camana nak masuk syurga mengkalu juai orang kampung cam tak dak harga...? Hangpa ingat syurga boleh tukaq ganti ngan harta benda ka...?

Wassalam...


4 comments:

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Salamum Pak Long Din
    Allah Hu Akhbar , Allah SWT kerap Berfirman , " BerDOA lah pada AKU nescaya AKU kabulkan .
    Tapi bila kita berdoa Pak Long lain pula jadinya atau dapat ????? Macam ni Pak Long oooiii berdoa terasa bersalah tak berdoa pun di kira salah ( Allah SWT nanti cop kita hamba NYA yang sombong ) ?????? Pak Long Din jikalau saya doa moga moga Pakatan Rakyat dapat menguasi Putra Jaya dan terus mentakbir Malaysia , puak puak ni (PR) maksum ke????

    ReplyDelete
  2. Hanya bagi Allah-lah (hak mengabulkan) doa yang benar. Dan berhala-berhala yang mereka sembah selain Allah tidak dapat memperkenankan sesuatupun bagi mereka, melainkan seperti orang yang membukakan kedua telapak tangannya ke dalam air supaya sampai air ke mulutnya, padahal air itu tidak dapat sampai ke mulutnya[769]. Dan doa (ibadat) orang-orang kafir itu, hanyalah sia-sia belaka.

    [769]. Orang-orang yang mendoa kepada berhala dimisalkan seperti orang yang mengulurkan telapak tangannya yang terbuka ke air supaya air sampai ke mulutnya. Hal ini tidak mungkin terjadi karena telapak tangan yang terbuka tidak dapat menampung air.

    berdoalah kepada Allah semoga dimaqbulkan. Allah maqbulkan doa mengikut kehendakNya bukan ikut kehendak hambaNya.doa juga dikira sebagai ibadat.

    ReplyDelete
  3. Umno ni YAHUDI BIN KOMINIS.YA ALLAH KAU LAKHANATKANLAH LAH MEREKA INI YANG TELAH MENGKHIANAT RAKYAT MALAYSIA.LAKHANATKAN KELUARGA MEREKA, LAKHANATKANLAH KRONI MEREKA DAN LAKHANATKAN LAH SEMUA YANG BERSENTONGKOL DENGAN MEREKA INI.tUNJUKAN YA ALLLAH SECEPAT MUNGKIN SEBELUM pru INI.AMIN YAB RABILALAMIN

    ReplyDelete
  4. puak yang duk tengah ada kuasa ini dekat 50 tahun ni maksum sangat ka
    macam macam sekendel duk ada memang patut pun ditukar

    ReplyDelete

Nak komen kena la pandai-pandai...
Jangan komen macam hilang akai...
Tak kelapaq Pak Long ulang alik pi balai...
Kerana sorang dua yang hodoh perangai...

Related Posts with Thumbnails