Sunday, February 10, 2013

Terkesima dengan kehebatan Ezam...

Salam semua...

Pertama dalam sejarah dan Pak Long pun terkesima... Maklum la benda tak besa buat, dengaq pun pelik tapi ni la hakikatnya...  Debat paling hebat merebut kerusi MB Selangor antara si Ezam Md Nor lawan ngan Noh Omar..

  
Debat ni depa namakan sebagai debat rakyat anjuran Sekretariat Jom Tolak Pakatan Rakyat. Depa buat 8hb yang lepaih kat tempat letak kereta depan KFC, Taman Alam Megah, Seksyen 28, Shah Alam, Selangor. Orang punya la ramai, merenyut-renyut macam ulat taik... Kiranya tu sampai kena selak orang la baru nak nampak bangku...

 
Ikut cerita tak kurang dari 20,000 orang yang mai dengaq. Masing-masing pakat dok tercengang-cengang heran, sebijik macam lembu masuk kondo... hehe... Depa terkejut beruk pasai debat neh tak dak pembangkang, dua-dua depa jadi pencadang... Bengong betoi, haha...
Dan yang paling klasik sekali, debat tanpa bangkangan neh di buat ataih lori. Entah lori tokey ikan MCA mana tah yang depa sapu... haha...

Memang terkesima sungguh-sungguh Pak Long.

Apa-apa pun, Pak Long tetap jugak berdoa yang terbaik dari Allah jua untuk sekalian hamba-hamba Dia. Pesan Pak Long hari nih... kalau la kita tak dapat menjadi garam yang boleh tahan daging daripada busuk, janganlah pulak kita pi jadi langau yang membusukkan daging...

Kalau tak paham jugak, tanya Mak Long hang... hehe...

Wassalam...


14 comments:

  1. nasib kau lah ezam kotak,dulu elok2 sebagai pejuang la ni jadi pencacai jilat balik pekong dan nanah yang kau buat dulu demi duit dan kemewahan..makan lah daging kawan2 kau balik!!!!

    ReplyDelete
  2. Dua-dua jadi pencadang namanya debat? Memang pelik kelaku UMNO.....

    ReplyDelete
  3. kalau dua2 pencadang bukannyer debat tapi 'lipat"...tapi umno/bn nie "lipat net" kut..sbb dah tamat.....nak bungkus ler....hihihihihi

    ReplyDelete
  4. ini debat kah dahlingkup? hairan@2222222 jadi pencadaNG . MACAM-MACAM ADA KALAU DAH TAK ADA IDEA. KAHKAHKAHKAH.
    SALAM SARAWAK BERUBAH.

    ReplyDelete
  5. cukuplah lembu jadi lembu jangan kita pun jadi lombu
    lembu pun tau kalau kenyang tak cari lagi ini lombu dah kenyang pun duk nak sapu lagi.asalkan bukan cap dacing.ABCD.

    ReplyDelete
  6. Ceramah tak pernah laku. Tukarlah tajuk plak kononnya debat dan harap org berminat utk dtg. Nak buktikanlah pada semua org2 UMNO tak takut pada debat. Tapi hanya berani debat tanpa pembangkang. Semakin hari semakin bijak UMNO dan mcam2 cara dibuat utk melingkupkan BN.

    ReplyDelete
  7. ameno...dulu kini dan selama2nya bodo...

    ReplyDelete
  8. akhir zaman kita akan dipinpin oleh org2 yang bodoh....
    ni bukan saya cakap..... SAPA YANG KATA ????????

    ReplyDelete
  9. Memanglah terkesima Pak Long ooii!....
    Debat sesama sendiri dan skrip pun dah tersedia
    yang seorang Labu dan seorang Labi, sampai ke pagi tak habis cerita.
    Betul lah cerita Allahyarham P.Ramlee dengan jodol Labu dan Labi.

    ReplyDelete
  10. Inilah dipanggil debat 'sayang menyayang'...

    ReplyDelete
  11. muzium padi gunung kheyangFebruary 10, 2013 at 2:06 PM

    debat kepala hotak depa!

    ReplyDelete
  12. duduk diam2 ezam u dh dpt senator n perut pn dh penuh isi ...........ingin nk tgk 6 kotak tu cakap tipu banyak itulh umno

    ReplyDelete
  13. mamat ni harap sora lantang prinsip kontang - asalkan dapat ongkos tu yang keja tungkus lumuih sampai muka pun naik bederemen
    sia sia perjuangan tak habis.dulu dia kata ada geng lemah semangat la ni dia pun termasuk juga.kesiaan mamat ni.

    ReplyDelete

Nak komen kena la pandai-pandai...
Jangan komen macam hilang akai...
Tak kelapaq Pak Long ulang alik pi balai...
Kerana sorang dua yang hodoh perangai...

Related Posts with Thumbnails