Monday, March 04, 2013

Senjata Umno makan tuan...

Salam semua...

Ni la akibatnya bila dibiaq pemimpin tamak yang hanya jaga kepentingan tembolok sendiri untuk teruih kekai berkosa tanpa pikiaq panjang. Jenih ada akai tak reti pakai...

Tak dak kerja pi cari kerja...
Bila ada kerja mula nak ternganga...
Bagi IC nak kekai berkosa...
La dah kalut, rakyat jadi mangsa...

Bagi lagi IC kat orang luaq...
Depa dah mula gagau kot dalam seluaq...
Buat la apa pun depa tak mau keluaq...
Kacau-kacau jadi lagi hingaq...

Apa makna gamaknya kata-kata yang mai dari Pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) neh...
“Saya khuatir akan berlaku perang sivil di Sabah kerana ada ribuan etnik Bangsamoro yang menetap di Sabah, kata Ketua Politik Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) Haji Gapul Hajirul di petik Philippine Star semalam.
Bagi lagi IC kat depa, kan dah makan tuan...!!!

Pak Long mintak sangat-sangat, pemimpin yang ada dan pihak berwajib dapat cepat buat penjelasan yang sebenaq. Depa tak boleh sembunyi apa yang depa tau, ni bukan zaman Tok Nadoq... Orang tak tau yang sebenaq dari hangpa, depa dapat dari orang lain, lagi kalut...

Wassalam...

11 comments:

  1. Sulu masuk kita lena :
    Depa tembak kita kena :
    Kalau perintah kita nak dok tang mana?,
    Kalih kok nu kalih kok nii semuaaaa tak kena.

    ReplyDelete
  2. apabila akai yang Allah kurniakan hanya digunakan untuk memikirkan tuntutan nafsu jahat inilah akibatnya senang senang nak bagi ic kat orang luar lepas tu dasar pula melayu keriau siang malam melayu .orang lain tak reti ke pula nak bersatu atas dasar bangsa depa pun pandai bila dah ramai nanti tengokla macam macam jadi di hari hari yang duk mai abis hancok bekecai cepat ubah kalau tidak lagi parah

    ReplyDelete
  3. Tu yg bangla2, Myanmar, Indon tu mcmana? Dh melambak kt cni tak mustahil perkara yg tak diingini akan berlaku.Selamatkanlah Bumi Malaysia ni!

    ReplyDelete
  4. Mana dia pemimpin UMNOngok yang selalu cerita mempertahankan Melayu?
    ALLAH maha mengetahui akan perancangan buruk hambaNya dan sekarang ALLAH tunjukan yang hambaNya tu sebenar tiada daya dan upaya sebab itu ALLAH memerintahkan hambaNya buat apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang.
    Kita doakan agar kerajaan PR lepas PRU13 nanti dapat menjadikan ini sebagai iktibar dan menjadikan ini sebagai salah satu agenda utama untuk ditangani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin nak mempertahankan melayu???? Yang melayu betul wa tak tau. Tapi kalau mamak mengaku melayu, dah sah bersiap nak membelit.

      Delete
  5. Tak mustahil satu hari nanti bangla, myanmar dan pakistan akan menuntut sebahagian malaysia ini sebagai wilayah mereka seperti apa yang dituntut Sultan Sulu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah jadi ramai sesuatu puak tu akan ada yang buat hal tak la ni . 20 30 tahun akan datang apa nak jadi dengan anak cucu kita depa bukan semua mandul akan beranak pinak nak untung jp (jangkapendek) bersediala akibatnya musibahnya

      Delete
  6. kepala lutut betui la hangpa ni...yg duk kait dgn bangla apa bala semua x mustahil satu hari akan tuntut malaysia tu apa hai. puak sulu mai sabah pasai depa kata sabah tu depa punya kalau ikut sejarah dari zaman sebelum kedatangan org putih dulu nun.bangla,pakistan,myanmar tu semua mai mkn pasai malaysia ni memang lubuk dpt rezeki..klau x depa pn x mau mai malaysia aihhh. mcm kita la,dgn keadaan negara bangladesh la ni ada ka kita nk pi duk kt bangladesh? apa la..negara dihimpit ancaman,duk berkelahi kerana politik lg. apa punya manusia daa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, betul pa yang depa cakap tu.... memang la sejarah sabah tu pernah menjadi hak milik orang sulu.... tapi yang menjadi isu sekarang ic telah diberi kepada mereka semata2 untuk kepentingan politik umno.... sekarang tgk hasilnya bukankah negara dalam keadaan terancam....bila kita rujuk semula pd kes bangla, indon, mnyanmar adakah saudara fikir benda ni takkan berlaku pd masa akan datang .... kita tgk sekarang ni kalau time raya cina nk kuar kl pun takut penuh ngan puak2 ni belum lg kes2 jenayah dan penyakit2 yang disebabkan oleh mereka.....benda ni kalau tak control sekarang maka jgn terkejut benda yang sama akan berlaku juga ditimbulkan oleh puak2 ni.... kita tak salahkan mereka mencari rezeki dan memajukan negara kita tapi kita harus juga mengawal benda ni supaya keselamatan dan hak2 untuk rakyatvtempatan terjaga dan terpelihara

      Delete
  7. Anon 12:44 sah keturunan LEMBU dulu kini dan selamanya!Mana ada negara
    dalam dunia ini yang senang2 memberi KERAKYATAN kepada warga ASING
    kecuali UMNOYAHUDI. That is the MAIN TOPIC!! LEMBU!

    ReplyDelete
  8. Kesan daripada PROJEK IC..............................................MAD DAY KUTAIK dan UMNOGOK perlu bertanggunjawab.

    ReplyDelete

Nak komen kena la pandai-pandai...
Jangan komen macam hilang akai...
Tak kelapaq Pak Long ulang alik pi balai...
Kerana sorang dua yang hodoh perangai...

Related Posts with Thumbnails